Ústav informačních studií a knihovnictví Na Příkopě 29 Místnost č. NP505b
Publikace
Barr R., Kirkorian H., Radesky J., Coyne S., Nichols D., Blanchfield O., Rusnak S., Stockdale L., Ribner A., Durnez J., Epstein M., Heimann M., Koch F., Sundqvist A., Slussareff M. , et al.: Beyond Screen Time: A Synergistic Approach to a More Comprehensive Assessment of Family Media Exposure During Early Childhood. Frontiers in Psychology [online], 2020, č. • no. 2020. ISSN 1664-1078.
Slussareff M., Šisler V.: Higher Sustainability of Mental Models Acquired from a Digital Game in Comparison with a Live Action Role-playing Game and a Traditional Lecture. Masaryk University Journal of Law and Technology, 2020, č. • no. 14, s. • p. 29-52. ISSN 1802-5951.
Slussareff M.: Obrazovky v dětském věku: vliv na spánek, učení a pozornost. Zásady pro zdravé způsoby užívání. Pediatrie pro praxi, 2019, č. • no. 20, s. • p. 19-23. ISSN 1213-0494.
Brom C., Šisler V., Slussareff M., Selmbacherová T., Hlávka Z.: You like it, you learn it: affectivity and learning in competitive social role play gaming. International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, 2016, č. • no. 11, s. • p. 313-348. ISSN 1556-1607.
Oppermann L., Slussareff M.: Pervasive Games. In Dörner R.: Entertainment Computing and Serious Games. Neuveden, Springer International Publishing, 2016, s. • p. 475-520. ISBN 978-3-319-46151-9.
Slussareff M., Boháčková P.: Students as Game Designers vs. 'Just' Players: Comparison of Two Different Approaches to Location-Based Games Implementation into School Curricula. Digital Education Review, 2016, č. • no. 29/2016, s. • p. 284-297. ISSN 2013-9144.
Slussareff M., Braad E., Wilkinson P., Strååt B.: Games for Learning. In Dörner R.: Entertainment Computing and Serious Games. Neuveden, Springer International Publishing, 2016, s. • p. 189-211. ISBN 978-3-319-46151-9.
Lešková D., Němcová A., Seyčková N., Slussareff M.: Využití sociálních sítí v kulturních institucích: Případová studie online komunikace Muzea Karla Zemana. Muzeum, 2015, č. • no. 53, s. • p. 54-58. ISSN 1803-0386.
Brom C., Levcik D., Buchtová M., Klement D.: Playing educational micro-games at high schools: Individually or collectively? Computers in Human Behavior, 2015, č. • no. 48, s. • p. 682-694. ISSN 0747-5632.
Brom C., Bromová E., Děchtěrenko F., Buchtová M., Pergel M.: Personalized messages in a brewery educational simulation: Is the personalization principle less robust than previously thought? Computers and Education, 2014, č. • no. 72, s. • p. 339-366. ISSN 0360-1315.
Buchtová M., Brom C., Šisler V.: Emotional Graphs With Adapted PANAS Scale as a Tool to Measure Emotional Affect Within Educational Activities. In GLS 9.0 Conference Proceedings. Madison, Wisconsin, GLS, 2014, s. • p. 476-478. ISBN 0-000-00000-0.
Buchtová M., Šimková Z.: Location-Based Games Enhancing Education: Design and Implementation Lessons Learnt. In ATINER'S Conference Paper Series, No: EDU2014-0980. Athens, Athens Institute for Education and Research, 2014 ISBN 0-000-00000-0.
Brom C., Buchtová M., Šisler V., Děchtěrenko F., Palme R., Glenk L.: Flow, social interaction anxiety and salivary cortisol responses in serious games: A quasi-experimental study. Computers and Education, 2014, č. • no. 79, s. • p. 69-100. ISSN 0360-1315.
Buchtová M., Šimková Z.: Mobilní versus environmentální vzdělávání? Sedmá generace, 2013, č. • no. 12, s. • p. 19-20. ISSN 1212-0499.
Buchtová M., Šisler V., Brom C.: Educational Games and Simulations at School: Experimental Comparison with Classic Teaching Methods and Requirements of Successful Implementation into School Environment and Curricula. In Fardoun H., Gallud J., Mashat A.: Proceedings of the 2nd International Workshop on Interaction Design in Educational Environments. London, SciTePress - Science and Technology Publications, 2013, s. • p. 125-132. ISBN 978-989-8565-65-5.
Brom C., Šisler V., Buchtová M., Klement D., Levčík D.: Turning high-schools into laboratories? Lessons learnt from studies of instructional effectiveness of digital games in the curricular schooling system. Lecture Notes in Computer Science, 2012, č. • no. 7516, s. • p. 41-53. ISSN 0302-9743.
Šisler V., Buchtová M., Brom C., Hlávka Z.: Towards Empirical-Theoretical Framework for Investigating Learning Effects of Serious Games: A Pilot Study of Europe 2045. In Wimmer J., Mitgutsch K., Rosenstingl H.: Applied Playfulness. Vídeň, new academic press, 2012, s. • p. 16-36. ISBN 978-3-7003-1830-9.
Buchtová M.: Muzeum jako herní platforma: možnosti použití mobilních telefonů pro informální učení v muzeích. Muzeum, 2012, č. • no. 50, s. • p. 3-9. ISSN 1803-0386.
Buchtová M., Šisler V., Brom C.: Digital Game-Based Learning : Případová studie integrace vzdělávací počítačové hry Evropa 2045 do výuky na středních školách. In Kovářová P.: Trendy v informačním vzdělávání. Zlín, Česká republika, VeRBuM, 2012, s. • p. 103-118. ISBN 978-80-87500-18-7.
Buchtová M.: Interactive Installation Design to Enhance Audience Immersion and Informational Behaviour. Lecture Notes in Computer Science, 2012, č. • no. Neuveden, s. • p. 452-456. ISSN 0302-9743.
Buchtová M.: Interaktivní technologie pro muzea. Muzeum, 2011, č. • no. 49, s. • p. 3-6. ISSN 1803-0386.