Češi slaví úspěch s interaktivní učebnicí (nejen) o atentátu na Heydricha

V magazínu Forbes Česko si můžete přečíst rozhovor s Mgr. Vítem Šislerem, Ph.D. o výukových hrách.

Výukovou verzi hry si stáhlo cca 15–20 procent českých učitelů dějepisu. Ohlasy z praxe máme velice dobré, učitelé oceňují, že hra studenty motivuje k aktivnímu zájmu o historii. Studenti nám zase píší, že si díky hře dovedou dané období lépe představit, a oceňují, že hra ukazuje nedávné dějiny z různých úhlů pohledu,“ říká Vít Šisler, hlavní designér projektu.

I proto už 39letý akademik spolu s kolegy chystá další tituly. Pro projekt Československo 38–89 vyjdou dvě pokračování, jedno se bude zabývat poválečným uspořádáním země (to už je pro školy k dispozici) a druhé pokryje období od 50. let až po normalizaci. I nové hry budou stát na příbězích těch, kteří dané události zažili.

Chceme tím ukázat, že historie není něco vzdáleného, o čem se píše v knihách, ale že stále žije v lidech kolem nás. Chtěli jsme, aby se studenti po zahrání hry začali sami ptát, nejen učitelů, ale třeba i ve svých rodinách, a pátrat po vlastních příbězích,“ říká Šisler.

Úvod > Nástěnka > Češi slaví úspěch s interaktivní učebnicí (nejen) o atentátu na Heydricha